הקורס פותח צוהר לאיתור ואבחון תלמידים מתקשים ותלמידים עם הפרעת למידה ספציפית. בקורס נתנסה בדרכי אבחון, הערכה והתערבות, ונשתמש בכלי אבחון והוראה ייחודיים מקדמי למידה בכיתות בית הספר היסודי, מתוך ראייה פרטנית ופדגוגית מערכתית.
מנושאי הקורס: אבחוני תפקוד קוגניטיביים ותפיסתיים, אבחוני שפה, חשיבה וזיכרון, אבחוני קריאה והפקת משמעות, אבחוני כתיבה וחשבון, תהליכי התערבות ואסטרטגיות למידה, כתיבת דו"חות אבחון ובניית פרופיל לומד, הפרעת קשב וריכוז ADHD, הפרעת למידה ספציפית, בעיות רגשיות, הוראה דיפרנציאלית מותאמת פרט, היבטים פדגוגיים ומערכתיים בתפקיד המורה המאבחנת ושיתופי פעולה בית ספריים.