אמנות ככלי חינוכי/ סדנת תרפיה באמנות פלסטית
בהנחיית הגב׳ אורטל דישון M.A תרפיה באמנות
הקורס מאפשר לעוסקות בחינוך ובהוראה, לטעום מעולמה המופלא של האומנות. להכיר בכוחה המרפא ובתרומתה הייחודית לילדים בעלי צרכים מיוחדים. במהלך הקורס נתנסה בטווח האפשרויות הטמון בחומרי האומנות ובטכניקות השונות. התהליך היצירתי יכול לסייע למשתתפות לגלות בעצמן כוחות נוספים, ומרחב חדש לצמיחה והתפתחות.
מטרות ומבנה הקורס:
- להעשיר, לטפח ולפתח את הידע המקצועי בתחומי הטיפול של חינוך מיוחד, באופן שיקל על תפקודו של הילד, מתוך גישה הומנית-שיקומית, לפיה על המורה, ההורה והמטפל, לפתח גישה דיפרנציאלית ולהשתמש בכלים המותאמים לצרכיו הייחודיים של כל ילד.
- בשל אופיו הייחודי של הקורס וחשיבותו, הוא מוצע לכל מי שמעוניינת להתמקצע בתחום הטיפולי.
- הקורס מועבר כסדנא קבוצתית ומשלב התנסות חווייתית וידע תיאורטי.
מנושאי הקורס:
- כוחה המרפא של האומנות
- טווח האפשרויות הקיים בחומרי האומנות
- מרחב הדמיון והיצירה ככלי להתמודדות בתקופת הקורונה
- סטודיו פתוח 'מרחוק' ומקרוב
- תהליכי יצירה ומשמעותם ליצירת רצפים
- משמעותה של השפה הבלתי מילולית – אומנות כתקשורת
- שימוש בחומרי אמנות כביטוי וחיבור למצבים רגשיים
- סובלימציה דרך אומנות
- יחסי הגומלין בין עבודת האומן להפרעת קשב וריכוז
- מהות הקשר – יצירת קשר מיטיב דרך שפת האומנות
- עבודה קבוצתית באומנות כמקדמת נראות וביטוי אישי לילדים ל'ל
- איתור וזיהוי הילדים הזקוקים לטיפול רגשי וטיפול באומנות בפרט