בהנחיית הגב' דובה רסקין – מנחת קבוצות
מטרות
- הכרת שיטות ודרכים שונות להתמודדות עם בעיות משמעת.
- הכרות ויישום רעיונות חסידיים בהנהגת כיתה ובמשמעת.
- הכרת אספקטים פילוסופים, פסיכולוגים, חינוכיים וחברתיים הקשורים במשמעת ובהנהגת כיתה.
- הבנת הקשר בין מעשי המורה להתנהגות התלמידים בכיתה, במישור ההתנהגותי ובמישור ההוראתי.
- הכרה בשונות של תלמידים והפעלת שיקולי דעת מגוונים להתמודדות
מתאימה.
- פיתוח הכושר הרפלקטיבי לגבי ההתרחשויות בכיתה.
- חידוד הקשר בין בעיות משמעת ובין שיטות הוראה בכיתה הטרוגנית.
- פיתוח יכולת אמפטית כלפי התלמידים והמערכת הבית ספרית.
- טיפוח קבוצת הלמידה כקבוצות תמיכה למורה מתחילה המתמודדת בבעיות
משמעת.
- מהו גבול למה הוא חשוב
- התנגדויות לגבול, הסרת גבול, גבול חיצוני ופנימי
- חינוך לגבולות עי סיפןרי חינוכו של אטדמור הרייץ
- הצבת גבול בגיל הרך
- הצבת גבול בגיל ההתבגרות א
- הצבת גבול בגיל ההתבגרות ב
- סמכות דיאלוגית
- אהבה וכבוד אבחנה בין המושגים
- סמכות ואהבה הילכו שניהם יחדן?
- הפרדה בים התלמיד לבין מעשיו
- מהו נוער נושר ומהו נוער בסיכון
- צפיה מודרכת בקטעים מהסרט "לנגן מהלב"
- פרזנטציות מורים מספרים מהשטח
- פרזנטציות מורים מספרים מהשטח המשך
- מבחן מסכם
תכני הקורס
- מהות ההוראה והחינוך.
- תפיסת תפקיד המורה.
- בניית אקלים כיתה חיובי.
- דרכים ושיטות לטיפול בבעיות משמעת.
- מקומו של העונש בחינוך.
- ניתוח אירועים (Case study).
חובות הקורס
10% – 1. השתתפות פעילה בקורס
25% – 2. הגשת פרזנטציה
65% – 3. בחינה.
לפרטים נוספים : הגב' דובה רסקין 054-6661403